CASE : Ny kostym och optimerad affär för medlemstidning

Svensk Veterinärtidning

//www.adviserstudio.se/wp-content/uploads/2020/03/thumb_li.png

(Klicka på bilden ovan för att se hela filmen)

När Sveriges Veterinärförbund var i behov av att utveckla sin medlemstidning Svensk Veterinärtidning kontaktade de Adviser Studio och Adviser Försäljning. Samarbetet resulterade i en helhetslösning där både den redaktionella höjden och den kommersiella affären togs till en ny nivå. Resan har sedan dess utvecklats till ett nära samarbete som i sin tur har resulterat i allt från genomförande och lansering av större projekt till mindre förbättringsarbeten och vidare optimeringar av affären. Svensk Veterinärtidning (SVT) är medlemstidning för Sveriges Veterinärförbund. Den är landets största regelbundet utgivna tidskrift för veterinärer.

När Sveriges Veterinärförbund kom till Adviser var de i behov av en partner som både kunde hjälpa dem med den kommersiella affären och den redaktionella utvecklingen av Svensk Veterinärtidning. Samarbetet har resulterat i en modernisering av Svensk Veterinärtidning genom bland annat en redesign och en modern webbplats. Tillsammans har vi också utvecklat veterinärförbundets event och mötesplatser för att möta de behov och krav som ställs på en medlemsorganisation i dag. – Tack vare samarbetet har Svensk Veterinärtidning kunnat spara in en och en halv tjänst, vilket är ganska mycket när man sitter med ett litet kansli och behöver spara pengar, säger Ann-Louise Fredrikson, kanslichef på Sveriges Veterinärförbund. Jag är övertygad om att vi på två års sikt har dubblerat våra annonsintäkter med hjälp av Adviser Försäljning. För att kunna utveckla Svensk Veterinärtidning och genomföra de nya koncepten har Adviser byggt en helhetslösning bestående av ett dedikerat team med specialister. Förutom projektledning och redaktion fungerar teamet som ett strategiskt bollplank åt förbundet. – Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete där vi jobbar tight med Sveriges Veterinärförbund för att fortsätta skapa relevant kommunikation, nya produkter och intäkter i en ständigt föränderlig mediebransch, säger Rasmus Ohlin, VD på Adviser Studio.

Vill du veta mer? Kontakta oss: Rasmus Thomsen, VD Adviser, rasmus@adviser.se Rasmus Ohlin, VD Adviser Studio, rasmus@adviserstudio.se

Kontakta oss